Üniversite Hastanesinde bir ilk
Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Kardiyoloji Kliniği, güçlü akademik kadrosu ve gelişmiş teknolojik altyapısıyla sağlık alanında önemli bir başarıya daha imza attı. Kardiyolojinin en zorlu alanlarından biri olan kireçli damar hastalıklarında kullanılan İntravasküler Litotripsi (IVL) yöntemi, Balıkesir’de ilk kez üniversite hastanesinde başarıyla uygulandı.
Ramazan Bayramı öncesi arife gününde gerçekleştirilen operasyon sayesinde 65 yaşındaki hasta Sami Pak, bayramı hastane yerine evinde ailesiyle birlikte geçirme mutluluğu yaşadı. Yapılan başarılı müdahale hastaya adeta bayram sevinci yaşattı.
Operasyona Prof. Dr. Eyüp Avcı, Prof. Dr. Halil Lütfi Kısacık, Doç. Dr. Tarık Yıldırım ve Dr. Öğretim Üyesi Didar Elif Akgün Berker katıldı.
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Prof. Dr. Eyüp Avcı, İntravasküler Litotripsi (IVL) yönteminin kalp ve periferik damarlardaki aşırı kireçlenmiş (kalsifiye) tıkanıklıkları açmak için ses dalgaları (şok dalgaları) kullanan modern ve ameliyatsız bir anjiyo yöntemi olduğunu belirtti. Avcı, kireçli damar yapısında standart balon yöntemlerinin çoğu zaman yetersiz kaldığını, damar yeterince açılamadığı için stent yerleştirmenin mümkün olamadığını ifade ederek, IVL teknolojisinin damardaki kireçli yapıyı kırarak damar açıklığını sağlamada kritik rol oynadığını vurguladı.
Tedavi sürecinde Sami Pak’ın ilk etapta klasik yöntemlerle damarlarının açılamadığı, ancak ikinci seansta uygulanan IVL tekniği sayesinde hem kalbin sağ hem de sol damarının başarıyla açıldığı bildirildi. Ardından her iki damara da stent yerleştirilerek tedavi tamamlandı
Tedavi sonrası konuşan Sami Pak (65), “2024 yılının Kasım ayının 10’unda Eyüp Avcı hocama geldim. Anjiyo oldum. Anjiyo sonrası hocam bana ilaçlar verdi ve özellikle kan sulandırıcıları düzenli kullanmamı söyledi. Ayrıca altı ay sonra mutlaka kontrole gelmem gerektiğini vurguladı.
Ancak benim yaptığım en büyük hata bu ilaçları kullanmamam oldu. Altı ay sonra kontrole geldiğimde değerlerimin çok yüksek çıktığını öğrendim. Eyüp hocam beni acil olarak yoğun bakıma yatırdı ve yeniden anjiyoya alındım. Anjiyo sırasında kalbim durdu ancak doktorlarımın müdahalesiyle yeniden çalıştırıldı.
Damarlarım ilk etapta açılamadığı için iki gün sonra tekrar anjiyoya alındım. Şeker hastası olduğum için damarlarımda ciddi kireçlenme oluşmuştu. Hocalarım yeni uyguladıkları yöntemle damarlarımı çok rahat bir şekilde açtı. Yapılan işlem çok başarılı geçti ve kalbim eski sağlığına kavuştu. Bugün ise bayramı evimde, ailem ve çocuklarımla birlikte geçiriyorum. Bu benim için en büyük mutluluk. Tüm doktorlarımdan Allah razı olsun. Lütfen ilaçlarınızı ihmal etmeyin, ben ihmal ettim ve ölümden döndüm.” dedi.
Yoğun bakım sürecine de değinen Pak, “Yoğun bakımın sadece ağır hastalar için olduğunu düşünüyorduk ancak aslında hastaların en detaylı şekilde takip edildiği yer olduğunu yaşayarak öğrendim. Doktorlarımızın ilgisi ve başarısı gerçekten takdire şayan” ifadelerini kullandı.
Balıkesir Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde gerçekleştirilen bu operasyon, hem Balıkesir hem de Türkiye genelinde kireçli damar hastaları için umut olurken, hastanın bayramı ailesiyle birlikte geçirmesi başarının en anlamlı sonucu oldu.