DOLAR 46,5073 0.05%
EURO 52,9185 -0.1%
ALTIN 6.073,08-1,14
BITCOIN 2919342-0.89681%
Balıkesir
23°

AÇIK

SABAHA KALAN SÜRE

“Doğal Yaşam Alanı” kapılarını açtı

“Doğal Yaşam Alanı” kapılarını açtı

ABONE OL
3 Nisan 2026 18:00
“Doğal Yaşam Alanı” kapılarını açtı
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Balıkesir’in Edremit Belediyesi tarafından sokak hayvanlarının rehabilitasyon süreçlerini özgür ve doğal bir ortamda geçirmeleri amacıyla hayata geçirilen “Doğal Yaşam Alanı”, 4 Nisan Dünya Sokak Hayvanları Günü öncesinde düzenlenen görkemli bir törenle açıldı.

Edremit Belediyesi Sokak Hayvanları Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi bünyesinde kurulan ve can dostların beton zeminler yerine toprak ve yeşille buluştuğu tesisin açılışına binlerce vatandaş katıldı. 4 bin 520 metrekarelik bir alan üzerine inşa edilen dev tesis, bin 500 köpeğin özgürce hareket edebileceği bir kapasiteye sahip.

“Bu Bir Vicdan Projesidir”

Açılış töreninde konuşan Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş, projenin sadece bir fiziksel yapı değil, bir “vicdan projesi” olduğunu vurguladı. Başkan Ertaş, “Edremit’te sadece bir tesis açmıyoruz; bu kenti paylaştığımız sessiz dostlarımıza olan borcumuzu ödüyoruz. Binlerce hemşehrimizin buraya gelmesi, Edremit halkının merhametinin ve doğaya duyduğu saygının en büyük kanıtıdır. Can dostlarımız artık kısıtlanmadan, özgürce koşup oynayabilecekleri bir yuvaya sahip” dedi.

Açılışta Sahiplendirme Seferberliği

Açılışın ardından tesisi gezen vatandaşlar, hayvanların rehabilitasyon süreçleri hakkında uzmanlardan bilgi aldı. Tören sırasında anlamlı sahiplendirmeler de gerçekleşti. Bir Mucize Lazım Derneği 10 köpeği sahiplenirken, vatandaşlardan Yıldız Enkün ve Yeliz Naz Boz da birer can dostuna yeni yuva oldu.

Yavru Porsuk Sağlığına Kavuştu

Öte yandan, Edremit Belediyesi veteriner hekimlerinin yaban hayatına olan desteği de takdir topladı. Yaklaşık 7 hafta önce 190 gramlık bir yavruyken bulunan porsuk, merkezdeki titiz bakım sürecinin ardından sağlığına kavuştu. Tedavisi tamamlanan porsuğun, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak belirlenen noktada doğaya salınacağı bildirildi.

Bölgenin En Büyük Doğal Yaşam Alanlarından Biri

4 Nisan Dünya Sokak Hayvanları Günü’nden bir gün önce hizmete giren merkez, bölgenin en modern ve geniş kapsamlı doğal yaşam alanlarından biri olma özelliğini taşıyor. Hayvanseverler, can dostların beton kafeslerden kurtarılıp toprakla buluştuğu projenin diğer yerel yönetimlere de örnek olması gerektiğini belirterek Edremit Belediyesi’ne teşekkür etti.

Törene Edremit Belediye Başkanı Mehmet Ertaş’ın yanı sıra; CHP Balıkesir Milletvekili Serkan Sarı, CHP Balıkesir İl Başkanı Erden Köybaşı, Burhaniye Belediye Başkanı Ali Kemal Deveciler, Gömeç Belediye Başkanı Melih Bağcı, Havran Belediye Başkanı Emin Ersoy, CHP Edremit İlçe Başkanı Emin Yalçıntaş, belediye meclis üyeleri ve binlerce hayvansever katıldı.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r